5. Fem saker som irriterar dig när det gäller killar och tjejer?

Idag ska jag skriva vad jag irriterar mig på med killar respektive tjejer. Hur ska jag kunna hålla detta kort? :P Haha Kan börja med att ta det jag irriterar mig på hos tjejer.

1. Till att börja med förstår jag inte allt drama! Det är så mycket skitsnack till höger och vänster, även i de tightaste "bästisgängen" är det massa skitsnack. Väx upp tjejer!

2. Tjejer som med en gång kliver i klackar på 10 cm när de aldrig haft på sig någonting högre än 5 mm. VIsst det kan låta ytligt när jag skriver så, men finns det någonting värre än en brud som går i klackskor och hon inte kan gå i dem, eller ännu värre när hon ständigt klagar på hur ont hon får i fötterna? Ta inte på dig skiten då!

3. Detta är jag oerhört medveten om att jag själv gör också, vilket gör det ännu mer irriterande, men jag stör mig så fruktansvärt på att man som tjej ska överanalysera allt! "Har jag på mig detta kommer de tänka så men har jag inte på mig det kommer de tänka så", "Han har inte hört av sig på två timmar, tänk så vill han inte prata med mig... eller så är han bara upptagen. Men tänk om de thänt något..." Fuck it! Haha!

4. Någonting som är irriterande är när tjejer börjar lyssna på ett band/artist endast för att det finns en/flera snygga killar med. Man lyssnar inte på musik för att folket ser bra ut utan för att de har någonting att ge i sina texter eller så. Och när man sitter med hörlurarna i öronen inte fan ser man dem så?!

5. Sist men inte minst - bara för att en kille säger att man har snygg kropp betyder inte det att man ska visa upp allt i cam! Om han nu tycker att den är så snygg och att du är så underbar, ladi dadi daaa, då kommer han att kämpa för att få dig och få se din snygga kropp på riktigt.
Tro inte att ni killar är helt oskyldiga i det här. ;) Det finns massor jag irriterar mig på hos er med!

1. Killar (framför allt pojkvänner) som anser att flickvännen inte ska få göra någonting. Det låter kanske lite hårt där, men vad jag menar är att jag träffat på killar som tycker det är helt okej att han själv ska få spana på andra tjejer, prata, mysa, strula.. ja you name it, medan jag som tjej (om jag fortsatt träffa honom) inte ens skulle få hålla kontakten med mina killkompisar.

2. Killar - ni vet inte allt! Även om det är jättesvårt att inse det (beilive me I know) så är så inte fallet. Det finns vissa saker som vi tjejer inte vet och vi frågar gärna. Men kom inte och tro att ni kan köra över oss hur som helst med er "kunskap". ;)

3. En annan sak som jag självklart stör mig på, eftersom jag överanalyserar allt är när kilalr säger att de ska höra av sig, så gör de inte det (:pPPpPPPPp). Visst att man kan glömma det ibland, vi är bara människor. Men att varje gång man "ska höra av sig sen" glömmer det, lämna telefonen hemma, somnar, eller vilka andra bortförklaringar jag nu än fått. Det är varken okej eller rimligt!

4. De små "söta" moppepojkarna här i kommunen. Visst, jag tyckte också att min moppe var ascool när jag var 15, men att åka upp och ner för en backa var tredje minut... inte lika häftigt.

5. När en kille säger "nej klart jag inte ska tjata", men de slutar inte tjata i alla fall. Det kan handla om att de ska spela datorspel, att man ska cama med en kille man pratar med på nätet, att man ska träffa en kille man absolut inte orkar med att träffa. Det kan vara massor helt enkelt. Haha. Men sluta tjata om en tjej ber er! ;D


Kommentarer
Postat av: Sarah

Punkt 4 på killarna är så enormt true! Det är jätte irriterande när alla här i Ale åker omkring sådär. xD

2012-05-19 @ 15:12:23
URL: http://mooonshadow.blogg.se/
Postat av: Josefine

Kan inte annat än hålla med dig, på båda sidorna ;)Funderar på att sno utmaningen av dig!

2012-05-19 @ 19:31:35
URL: http://josfinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0