27. Berätta om dina syskon.

Att berätta om mina syskon fick jag göra i förra utmaningen med. Men det är klart - det tåls att berättaom dem igen. ^^,

Jag har två syskon, en lillabror på 19 år och en lillasyster på 17 år (de fyller detta i juli). Och jag kan ju börja med att berätta om min bror.

Markus, som han också heter ;), är 19 år gammal och läser på en svetslinje på gymnasiet. Från början läste han estet bild då han är en riktig hejare på att teckna, men insåg att det var fel, därför bytte han tilll svets och tar studenten nästa år. Go you bro! :D Vi var varandra mycket närmare när vi var yngre och nu vet jag inte vad det är som gjort att vi glidit ifrån varandra, men det har nog att göra med bristen på lika intressen.

Jenný, min lillasyster, är som nämnt innan 17 år och hon läser samhäll, beteendevetenskap och dessutom handboll på gymnasiet. Hon är en handbollstokig tjej som lyckats växa i kapp mig. Redan när jag var 15 år var hon ett halvt huvud längre än jag. För oss två är det tvärt om - vi har lyckats, från att ha varit bittra fiender, växa ihop och veta mer om den andre än vad vi vet om oss själva.

Jag och mina syskon har gått igenom mycket tillsammans de senaste åren och jag tror det är det som fört mig och min syster samman och mig och min bror ifrån varandra. Men som tur är har vi många år på oss att hitta tillbaka och stärka våra relationer. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0