26. Berätta om din religiösa tro.

Woow, äntligen en uppmaning jag inte känner att jag inte kan svara på. :D Dock gillar jag inte att kalla mig för religiös, det ordet har en så negativ klang. Så jag är bara troende, kristet troende. Men har inte varit det hela mitt liv. Visserligen är jag uppfostrad i kristendomen genom att min mamma var/är troende (vet inte hur hon ser på det nu mera), jag gick i öppna förskolan och söndagsskolan och grejer.

Och som sagt, jag har inte alltid trott på Gud, absolut inte. När vi flyttade hit som vi bor nu blev jag mobbad från i stort sätt dag ett. Och jag tänkte att om det nu finns en Gud kan han omöjligt låte m,ig genomlida det. Och likaså allt djävulskap som finns här i världen, det känns hemskt. Men jag vet att det inte är Guds verk, utan människans. Jag skulle kunnaprata om det i timmar (skriva en hel uppsats), men jag tror inte ni tycker det är så kul att läsa. Så jag slutar nu. :)

Fönstret i vår kyrka här hemma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0