25. Tio olika sätt som gör att man vinner ditt hjärta.

Oj! Den här måste jag verkligen tänka efter på. Hur tusan vinner man mitt hjärta? Helt ärligt, utan att överdriva, är det bara en som vunit mitt hjärta helt och hållet. Vem det är behöver jag inte ens skriva. Men ändå.

Så vad är det då som gör att man kan vinna mitt hjärta?

01. Att vara sig själv - klyscha, jag vet. Men så är det faktiskt! Och det visar sig ganska snabbt om en kille inte är sig själv så egentligen är det inte ens någon mening att göra annat.

02. Få mig att skratta - Får man mig inte att skratta så kan egentligen allt annat kvitta- Det finns ju ingenting som inte säger att den killen jag här näst träffar kommer vara den ag spenderar resten av mitt liv med, vilket betyder att det i så fall kommer finnas alldeles för många skrattlösa timmar.

03. Det ska finnas tillit, åt båda hållen - Detta kanske många tar för givet. Men finns det inte tillit redan när man börjar dejta så kommer det inte finnas det senare heller. Jag vet hur det är att leva i ett förhållande där tilliten brister eller itne finns åt ena hållet - ingen rolig historia!

04. Våga ge mig komplimanger - Attention whore, attention whore, jag vet. Men vem tycker inte om att få komplimanger? Och tyvärr behöver jag mycket bekräftelse för att känna mig nöjd.

05. Kunna laga mat... - men ändå låta mig stå i köket. Matlagning är en viktid del av mig och jag älskar att laga mat. Men jag vill inte alltid vara den som lagar mat, ibland vill ju jag också bli bortskämd med en hemlagad middag för två. ;)

06. Måttlig mängd av svartsjuka - Visst borde man kanske se svartsjuka som en komplimang, han vill ha mig för sig själv. Men det måste ändå finnas en gräns. Det är inte okej att klösa ur ögonen på någon bara för att han tittar på en. Det borde man som kille ta som en komplimang istället.

07. Ge mig presenter - Haha! Den låter jättelöjlig! Jag vet, men jag menar presenter till jul och födelsedagar. Jag älskar att få presenter och det är jättetråkigt att fira jul/födelsedag och veta att man inte får någon present av killen man är tillsammans med.

08. Kunna prata om allt - Att jag ska kunna prata om allt är väldigt viktigt för mig. Jag själv känner att jag inte har någonting vettigt att prata om och oftast blir det bara skola/pågående kurser eller shopping. Blir det då att han säger att det inte är intressant det jag pratar om eller att jag märker att han inte lyssnar så blir jag istället bara tyst.

09. Överraska mig - Jag älskar överraskningar. Och det behöver inet vara någonting stort som varit planerat i månader. Det räcker med någonting litet.

10. Funka tillsammans med min familj - Hade jag skrivit detta för sådär en 3 år sedan hade jag inte tänkt på det, men nu när hela min familj utvecklats har jag insett hur viktigt det är att killen jag är med ska funka med dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0