23. Berätta om någonting som får dig att tänka "tänk om..."

Vad får mig att tänka "tänk om..."? Den tanken som slår mig mest är nog "tänk om vi bott kvar i Partille". Vad mycket som skulle ha varit annorlunda då! Jag hade inte blivit mobbad eftersom jag inte var "the new kid", jag hade fortsatt läsa isländska i hemspråksundervisning, jag hade haft kontakt med vännerna jag hade där. Men samtidigt så hade jag inte haft de vänner jag har här, jag hade ju inte gått igenom mobbingen, vilket format mig, jag hade kanske inte testat på lärarprogrammet då de flesta av mina gamla vänner verkar ha flyttat utomlands. Mycket hade varit annorlunda, men sedan om det hade varit bra eller inte, det vet vi inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0