Long time no see

Fick plötsligt en väldig lust att blogga.  Har inte känt det suget på väldigt länge,  men så idag när jag satt på tåget in mot Göteborg så kändes det som att det idag var dags.  
 
Jag har snart vart arbetsterapeut i fyra månader.  Var ledig en vecka direkt efter examen,  men sedan har jag jobbat.  Är i Uddevalla,  så det är ju en bit att åka. Men så roligt det är,  och jag trivs verkligen jättebra! Sitter nu och är på väg till Orust där vi ska ha yrkesträff,  arbetsterapeuter inom kliniken som träffas.  Och det ska bli riktigt kul!  Har träffat folk från Trollhättan och Vänersborg,  men nu blir vi några fler.  
 
Sen är det ju inte långt kvar tills att jag flyttar.  Ska hyra Emelis lägenhet i Eriksberg ett år framöver,  så får vi se var jag tar vägen sen.  Vilket fall som helst kommer jag inte flytta tillbaka till Ale!  Det är ett som är säkert.  Men om ett år får vi se var jobbet för mig.  Hoppas självklart på att jobba så att jag kan bo kvar i Göteborg,  men får ju ändå anpassa mig lite grann. 
 
Inför den här flytten är jag i alla fall  väldigt strukturerad,  har en lista för varje "rum"  (eftersom det är en etta blir det typ varje del) där det står vad jag behöver,  vad jag köpt och lite prioritering över vad som är mest brådskande.  Har det mesta nu,  i möbelväg är det väl egentligen bara hallmöbler jag behöver.  Sen är det ju lite mindre roliga saker att köpa som städgrejer (damsugare,  mopp, tvättkorgar osv),  en tv och textiler som lakan,  handdukar och sånt där.  Har en hel del dekorationer av olika slag,  men får nog vänta med att köpa allt tills dess att jag vet hur jag möblerat och så där.  Men så roligt det är!  :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0