24 dagar kvar

Ligger i sängen och ska egentligen sova. Har visserligen en timmes sovmorgon imorgon,  men ligger några timmar back.  Ungefär som vanligt då.  Hehe.  Det är mycket tankar som snurrar i huvudet just nu.  Mycket kring flytten,  men också mycket kring en viss person. 
 
Flytten  närmar sig verkligen med stormsteg. Kommer fortfarande ihåg den kalla kvällen Emeli och jag tog i hand om att jag skulle få hyra hennes lägenhet och nu är det bara drygt tre veckor kvar.  24 dagar för att vara exakt.  Hur kommer det att kännas,  hur kommer det vara att ha mitt alldeles egna ställe? Jag känner mig så himla redo.  Det har jag gjort i flera år nu,  men inte känt att jag haft ekonomin för det,  och det har känts ovärt medan jag pluggade.  Men nu smäller det snart! Om tre och en halv vecka står jag där med nyckeln i handen och låser upp dörren till min lägenhet.  Flyttlasset  går på lördag 7 november,  men nyckeln får jag redan på fredagen.  Funderar på om jag ska ta med mig min kaffemaskin Och några koppar så att i kan ta en kopp mellan något flyttlass.  Mamma,  pappa och lillebror ska hjälpa till.  Eventuellt lillasystersb pojkvän om inte han jobbar.  Lillasyster jobbar dock.  Sedan får vi se om jag kanske får besök på söndag med.  Så mycket som snurrar,  har så mycket inredningsidéer så det är inte klokt.  Nu behöver jag dock skalla kuddenkudden. Klockan är mycket... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0