Broccoilisoppa

Gårdagens middag blev broccolisoppa. Igår tyckte jag den var lite smaklös, men idag... wow! Lillasyster var tvungen att ringa till mig och berätta att hon tyckte det för att det inte räckte med att messa det. Nöjd Anna? Japp! :D Så jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet.
 
 
4 portioner
1 gul lök
1 bakpotatis
250 g broccoli
1 l grönsaksbuljong
(vatten och buljontärning)
65 g spenat
2.5 dl vispgrädde
olja att steka i
salt och peppar
 
Skala och skiva lök och potatis, skär hela broccolin i bitar. Fräs lök och potatis i oljan, tillsätt sedan buljongen och låt koka upp. Lägg sedan i broccoli, forsätt kok 10 min till. Blanda i spenaten, mixa soppan slät, antingen med en blender eller et stavmixer, rör sedan i grädde, låt koka upp och smaksätt med salt och peppar.
 
Receptet är hämtat från ICA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0