17-09-14, O N S D A G

Min sista dag i skolan för den här veckan. Ska ta tåget om typ en timme för lite HLR-utbildning. Eller S-HLR för att vara noga, hjärt- lungräddning för sjukvårdspersonal. Sedan blir det hem och plugga. Sitter redan nu och skriver lite, men har inte hunnit med supermycket i och med att jag dels varit hos tandläkarn, men också behövt plocka lite här hemma och så.
 
Sedan måste jag också tipsa er om den här artikeln i GP, apropå att vi igår var ute och körde rullstol på stan.
 Två tjejer som blev avvisade från att åka spårvagn för att de satt i rullstol. Jag var med och bevittnade denna händelse, och anser att chauffören hade kunnat agera annorlunda. Jag tror att mångas ögon skulle öppnas upp av att spendera en dag i en rullstol. Speciellt politiker som tycker våra allmäna platser är så bra anpassade, spårvagn- och bussförare som anser att det är frustrerande när rullstolsburna ska "ta sådan tid att komma på", folk som tycker att rullstolsburna lika väl kan ta färdtjänst och att de ska "anpassa sig". Har hört folk muttra och bli irriterade när en person i rullstol kommit på och bara åkt en eller två hållplatsen i stan. Testa själv att köra på Göteborgs lutande kullerstensgator, jag har själv aldrig tänkt på hur mycket gågatorna faktiskt lutar förrän igår när jag praktiskt taget åkte slalom för att det lutade så.
 
Ni kan även komme till artikeln via bilden
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0