15-11-14, L Ö R D A G

Idag var första gången jag la mig i den här abortdebatten. Har avstått från det tidigare för att jag vill undvia alla jobba diskussioner på facebook, läsa alla dumma kommentarer utan belägg och så vidare. Nu menar jag inte att jag itne vågar diskutera frågan alls, utan jag tycker det finns så många människor där ute på facebook som aldrig har en susning om vad de pratar om och ändå ska de vara med och diskutera. Det blir så påtagligt när det diskuteras i text och det aldrig tar slut. Jag blir så himla uupprörd när jag läser vad vissa skriver. Eller vad många skriver snarare. Jag förstår dem verkligen inte. Folk som jag sett upp till, folk som jag verkligen håller kärt tycker raka motsatsen som mig och det känns ås befängt i en sådan fråga. Vi lever ändå på 2000- talet. Har vi inte lärt oss av våra misstag tidigare? Lär vi oss inte av andra länder?
 
Det kanske framgår lite vad jag tycker, men tänker inte skriva rakt ut vad jag tycker. Har inte supermånga läsare, absolut inte, men känner ändå att jag inte vill starta en skriftlig diskussion här heller. Jag skriver det här för att frågan gör mig ledsen och besviken. Och när jag diskuterade detta med Fiia och Lollo igår, jag kan inte sätta ord på hur upprörd jag blev, trots att det kändes och lät som att de hade samma åsikter som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0