20-03-14, A N N A D A G

Idag har det varit en riktig Anna-dag! Har verkligen bara varit med mig själv och gjort det som mig behagat. Började lite si sådär med att jag till en början inte kunde somna i natt, och när jag kom upp idag, klockan 9 hade jag jätteångest. Varför? Jo för att jag hade planerat att jag skulle våga mig iväg till gymmet på egen hand. Men det gjorde jag inte på grund av ångesten. Istället gjorde jag mig en ordentlig frukost. smörgås med ost, skinka och tomat, yoghurt med banan, granatäpple och nötter, kokt ägg, proviva, kaffe och ett päron, tände lite ljus och bara njöt av frukosten till Sex and the City.
 
Kände sedan att jag vill göra någonting för någon annan, för mamma, mamma som haft det väldigt jobbigt det senaste, så jag städar lite, ser på SATC, startar en maskin tvätt, städa och ser på SATC. Och så ser min dag ut. Blir sushi till lunch och Ben&Jerry's till efterrätt. Mer städ och mer SATC, och jag virkar. Har virkat så fort jag inte ätit eller städat. Det är så himla avkopplande, men min ångest har inte släppt än. Sprickan jag pratatde om igår gör sig påmind när jag tänker tillbaka på att jag var feg och inte vågade ta mig till gymmet. Men jag har haft en Anna-dag, en dag för mig, med inslag för att göra någonting för någon annan, men en dag för mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0