Nya boot cuffs

Eller snarare mina första boot cuffs. Freestylade ihop ett par från det att jag sett massa fina på pinterest. Och ja, jag kan inte annat än säga att jag är nöjd. :) För att vara mina första så gillar jag dem! :) Och detta blir första gången jag skriver ett mönster, så kom gärna med synpunkter på hur beskrivningen är så ska jag försöka göra det bättre nästa gång! :)
 
 
De är lika stora egentligen, men vinkelt på ena gör den mindre
Varv 1: Önskad längd luftmaskor, jag gjorde 12
Varv 2: Gör halvstolpar i varja lm, börja i tredje lm. avsluta med en lm
Varv 3: Gör smygmaska i varje hst, avsluta med 2 lm
Fortsätt sedan som vard 2-3 till önskad längd och sy eller virka ihop till en cirkel

På ena kanten av virkningen virkar du det andalet hst du vill ha, jag gjorde 30.
Börja nästa varv med tre lm (=en stolpe) och gör 2 stolpar i samma maska som lm är i
Gör 3 st va var fjärde maska, fortsätt varvet ut.
Detta gjorde jag två varv av, men man kan självklart göra så många man vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0