Maaaaaaat!

Detta med mat asså! Vad vore livet utan mat? Alltså, jag älskar mat! Sitter nu och äter lunch, det blev lite mycket mat idag, så kanske blir det middag här på jobbet med. Mumms!

Dock var det inte min lunch jag skulle skriva om nu, utan om min kost rent generellt. Förra veckan skrev jag ju att min bakdel är enda stället jag ser resultat på vad gäller min träning och jag är fullt medveten om att det har med mitt ätande att göra. Jag vet vad jag bör och inte bör äta, men ändå är det så himla lätt strunta i det och ta det man inte bör äta. Har den här sommaren druckit alldeles för mycket cola, varför? Jo, för att det har varit för varmt för kaffe och det är lättare att köpa en cola att frysa ner kaffe och göra en islatte.

Den här hösten ska jag försöka bättra mig, ska sluta äta socker, försöka äta renare, kanske försöka få in mer vegetariskt även hemma. Killen jag träffar, S, är vegetarian och jag har så klart ätit mer vegetariskt sedan dess, men då har det varit mycket halvfabrikat. Vill försöka göra mer från grunden, göra egna veggiebiffar, majsplättar, lära mig äta soppor... jag vill bli renare. För jag tror jag kommer må bättre av det. Vi får se hur det går, kanske blir det bara vegetariskt hemma hos S, men jag ska bättra mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0