12-03-13, T I S D A G

Oj, vad är det som händer? Fyra dagar i rad har det nu blivit inlägg, börjar hon komma tillbaka nu kanske? Jo - det har hon faktiskt! Även om stressen fortfarande ligger och pys under ytan så börjar jag känna mig mänsklig igen. För fem veckor sedan (måste det vara va?) hade jag tenta i allmän anatomi, en tenta jag fruktat så in i norden sedan förra terminen då i stort sätt alla studenter i de högre (?) terminerna skrämde upp oss med att de här 10 veckorna med anatomi och fysiologi skulle vara de jobbigaste och att det är många som hoppat av just under de här veckorna. Och ja, det har varit sjukt jobbigt, det tänker jag absolut inte säga att de inte har varit. Men det har varit hemskt lärorikt och väldigt roligt och intressant.
 
Tentan i allmän anatomi klarade jag med råge, jag skickade precis in en hemtenta i funktionell anatomi (adiministrationen hade gjort fel så egentligen skulle den delen ha varit salstenta också), fick veta att tentan i neuroanatomi finns att hämta så den ska hämtas imorgon. I lördags var det tennta i neurofysiologi, väldigt svårt och det kan gå precis hur som helst. Och om 2,5 vecka är det sista tentan i den här tunga perioden. Jag börjar se ljuset.
 
Det börjar kännas i kroppen att jag har varit stressad väldigt länge nu, idag stannade jag hemma då jag har ont i varenda led i kroppen och huvudet snurrade något så fruktansvärt. Precis så som det alltid blir när jag stressar. Men imorgon är det bara att hoppa på hästen igen. Ska läsa lite i det kapitel som dagens föreläsningar handlar om så får vi se sen. Ska dessutom jobba ikväll, och jag känner faktiskt att jag behöver jobba lite nu. Dels för att jag ska kunna spara lite pengar inför sommaren (då jag bara får halva studiebidraget i maj, eller är det juni?)  och dels för att jag känner att jag måste göra någonting som jag bara kan släppa när det är färdigt. Och så ska jag försöka komma igång med träningen mer snart, får se om jag hinner/orkar nu till nästa tenta eller om det får bli efter påsk. Men jag ska komma i form igen!
 
Jisses vilket långt inlägg det blev. Vart inte riktigt tanken, men men, så blir det ibland. Hoppas ni överlever! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0