Hjärnjympa

Idag har min hjärna gått på hövarv. Inte på det sättet den brukar, med massa jobbiga tankar om allt mellan himmel och jord (oftast brukar det ju vara om kärlek och alla jobbiga killar där ute. :P) Nej nu har det handlat om skolan. Och den förbannade hemtentan jag har. Visserligen är det inte så himla svårt, när jag väl kommer igång går det bra, men alla begrepp, allt som ska kopplas och som ska refereras och jisses... jag blir snurrig bar ajag tänker på det. På lärarprogrammet fick vi lära oss att referera enligt APA-manualen. Inte ås himla svårt, bara att skriva författare och år inom parantes efter det man skrivit och sedan bokstavsordning i referenslistan. Men nu ska vi göra det enligt Vancouver... jag fattar ingenting! Eller, att referera det jag skrivit är simpelt, första källan får en etta inom parantes, andra en tvåa... men i referenslistan. Vissa grejer ska förkortas, punkter ska sättas här och där... kan man inte få en lathund tills att man lärt sig? Haha

Men vilket fall som helst så har jag fått gjort mycket idag. självklart behövs en del finslipas och jag får fjäska med någon i klassen som kan läsa och se ifall det känns som att någonting är missat, men annars är det en likhet (kanske ingen alls) och en skillnad kvar mellan CMOP och MoHO samt en av varje mellan CMOP och KAWA, sedan är det bara min diskussion kvar - så är jag klar!  Känns lite som att jag känner att det är lite kvar nu, så kommer det inte bli gjort förrän torsdag kväll... Men jag har satt som mål att jag ska vara klar till torsdag, för då ska jag och Fiia (ska prata med Tilda med) in till stan och kolla grejer inför Fiias inflyttningsfest med halloweentema! :D

Oj vad mycket det blev nu. Men så är det ibland. Ska nog börja packa ihop mig snart och lägga mig. Det är ju en dag imorgon med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0