Liknande yrken

Ännu några timmar framför en dator. Det är inte ofta det händer, men detta är... tredje gången. Haha! Nu ska jag kolla efter yrken som liknar arbetsterapeutyrket. Det jag får fram som liknar det är: psykolog, sjukgymnast, logoped, dietist och kurator.

När jag läser om dessa och av vad jag hört från min kära faster så är det inte alls likadant. Eller jah, de är väldigt olika varandra. Hon själv ville bli sjukgymnast från början, men kom in som arbetsterapeut och insåg snabbt att det var två helt olika yrken. Visst, som arbetsterapeut kan man jobba tillsammans med sjukgymnaster och de andra nämnda yrkena, men det är inte så mycket likt mer än att man har med människor att göra. Hmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0