Gamla vänner

Man ska ta vara på de vänner man har brukar jag känna. Och har många gånger tyckt att de gamla vännerna man haft och inte pratar med så ofta eller över huvud taget inte varit så viktiga. Men de senste veckorna har jag tänkt annorlunda. Det är jätteroligt att prata med gamla vänner, träffas över en fika eller ses på stan och bara kolla läget.
 
Pratade i dryga 20 minuter med en gammal klasskompis, och även om vi inte har umgåts på tu man hand på säkert 10 år, så är det ändå roligt och det värmer när hon frågar hur läget är. Jag kan självklart omöjligt veta om hon menar det eller bara säger det för att vara trevlig, men det gör mig ändå glad att man kan pratas vid utan att det ska vara konstigt. Och det är sånt här som gör att det skulle vara kul att ha en reunion både från mellan- och högstadiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0