Babbeldrottningen - Meg Cabot

Ännu en bok har blivit utläst. Den här gången var det Babbeldrottningen som är skriven av Meg Cabot, samma förtaffare som skrivit En prinsessas dagbok. Detta är hennes första vuxenbok och den var jättebra! Har verkligen fastnat för chick-flicks. Hehe.
 
I boken får man följa Lizzie som precis fått sin examen med mode som huvudämne. Hon reser till London, där hennes pojkvän bor. Men väldigt snart får hon veta att han inte riktigt är som han verkat. Fast i London, utan pengar och utan någonstans att bo är hon och man får följa henne genom en resa med en oväntad vändning.
 
Som jag skrev innan, tycker jag boken är jättebra. Man får följa Lizzies tankar, vilket dock kunde vara väldigt stressigt ibland. Och då kommer jag på: Men det är ju så jag tänker också. Inte innehållet i hennes tankar så, utan sättet hon tänker på. 700 000 000 olika tankar på en och samma gång - minst. :P Haha, men det var väldigt roligt! En annan sak jag älskade med boken var att i början av varje kapitel var det nya små citat som var väldigt passande inför det som kapitlet skulle handla om. :) Jag ska verkligen läsa uppföljaren, Babbeldrottningen i New York.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0