WHAT A DAY!

Tänker inte ljuga omatt jag förstår dem som väljer att utbilda sig till förskolelärare, skulle aldrig kunna tänka mig att jobba med det till pensionen, mne vad skönt att ha någonting att göra! Och vad söta barn kan vara! Har inte gjort mig mindre bebissugen trots att det fanns vissa jobbiga stunder. Men det är helt klart någonting jag gärna vikar för och har som sysselsättning nu och under tiden jag pluggar osv. Ska även jobba fyra timmar imorgon, så jag bestämde mig nu för att börja packa inför helgen. Kommer inte packa klart allt, men börja lite, och sedan packa lite imorgonkväll. Kommer bara bli stressad och glömma hälften om jag gör det på fredag innan jag åker.

Kommentarer
Postat av: Linn

Tror ärligt talat att man som vikarie inte kan förstå det eftersom det alltid är lite rörigt och stressig de dagar man har en vikarie. Det varierar ju otroligt mycket på vem som är vikarie förstås men en vikarie är alltid en vikarie och den personen känner inte barnen, kan inte rutinerna och vet inte alltid hur de ska hantera situationer, vilket inte ordinarie alltid gör heller.



En normal vecka utan vikarier kan vara fantastisk när man arbetar med sina projekt och man märker hur barnen lär sig saker och utvecklar sina tankar och teorier på egen hand utan för den vuxenstyrda projekttiden.



Jag är förskollärare men även 4-9 lärare och tycker att alla åldrar är härliga att arbeta med men det är ändå så att de första åren i barns liv är viktigast. Det är här man som pedagog verkligen kan göra en skillnad för hur barns självkänsla och självförtroende kommer att se ut resten av livet.

2012-01-21 @ 13:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0