Provocerande bloggare

Jag vet inte vem som var först, flör jag kom inte in i bloggvärlden pga några bloggar som jag följde, utan för att en gammal klasskompis började och jag tyckte det kunde vara roligt. Så ni får gärna rätta mig om jag har fel, men i min värld var det i alla fall så här:

Först kom Blondinbella, sedan Kissie, Dessie och Paow (det är de fyra bloggarna jag vet provocerade massor) som kunde vara så genomelaka och skriva så konstiga och hemska grejer att man bara blev trött i huvudet. Jag läste aldrig några av deras inlägg, men man hörde ju så himla mycket om det och läste i aftonbladet och lite här och var. Men allt eftersom började även dessa flickor växa upp, och även om det var svårt att tro då gjorde till och med Kissie det.

Personligen trodde jag att det var slut med att hålla på och provocera och ha sig. Men uppenbarligen hade jag fel. Och det är speciellt två tjejer jag tänker på. Jag vet inte vad de heter, har inte lagt energi på det. Men jag har sett två videoinlägg av ena och ett av den andre, och jag tänker "Vad i hela helvete håller de på med?"

Ni vet säkerligen vilka jag pratar om när jag säger att en hatar fula människor och en hatar svenska killar. Vad mycket hat det är över allt. Visst hade det inte gett lika mycket uppmärksamhet om de älskar fula människor respektive svenska killar, men varför? Varför kan man inte nischa sig på någonting annat än att vara så elak? Varför hata så mycket? Hade det varit mindre hat här i världen hade det sett mycket bättre ut tror jag. Låter som värsta hippien, men tänk er själva - hade vi hatat mindre hade vi varit gladare och spridit mer glädje. Det hade inte varit lika mycket problem och grejer.

Kort sagt tycker jag att man ska försöka se saker från den ljusare sidan, visst om hon inte tycker att svenska killar är bra i sängen, men alla svenska killar beter sig likadant, precis som att alla utländska killar inte gör likadant. Jag tror inte på att det finns fula människor, bara för att jag inte tycker att en person ser bra ut så betyder det inte att ingen annan gör det heller. Smaken är som baken - delad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0