Otrohet

Skrev ju att jag skulle ta upp tre olika grejer jag funderat på. Och nu blir det otrohet.

Självklart är gränsen olika från person till person, vilket betyder att det är olika från förhållande till förhållande, men jag tror att en basic tanke är att man inte vill ha otrohet i sitt förhållande. Men var går då gränsen?

Jag har alltid tyckt att den går vid kyssar/pussar, jag vill ju inte att min pojkvän ska pussa på någon annan brud, det är ju mig hans läppar tillhör! Men då tänkte jag inte på allt det andra som kan hända när man fortfarande dejtar. Pratade med en kompis här om veckan och hon hade varit med några vänner, varav ena tjejen hade pojkvän. Men ändå låg hon och myste, skedade och kelade med en kille i umgäget. Jag menar även om det inte var menat att att hon skulle vara otrogen (uppenbarligen/förhoppningsvis har de paret en annan syn på vad som är otrohet) så hade inte jag viljat att min pojkvän skulle ligga och skeda med en annan tjej och så länge jag inte har romantiska känslor för killen skulle inte jag ligga i han famn (ni vet på det mysiga "romantiska" sättet") eller ligga sked med honom.

Har fortfarande massa tänkar och funderingar kring ämnet otrohet, men får inte riktigt formulerat dem på något bra sätt. Hur som haver så tycker jag att det är viktigt att skilja på hur man beter sig tilsammans med sin partner och sina kompisar. Som sagt, jag vill ju vara den Han pussar på, kysser, håller om, viskar små vackra ord i öronen på mig - då ska ju inte jag gå till någon annan och få det av den personen. Does it makes sense?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0