Första kyssen

Något som jag funderat mycket på de senaste dagarna är kyssar. Speciellt de första, då räknar jag självklart in första, första kyssen, men även den första kyssen som bara är mellan två personer (Förstår ni?). Om man är på dejt, hur länge ska man vänta innan man ska ta det stora steget att kyssa honom/henne, var ska det ske, hur och framför allt - vem ska ta första steget?

Det är så himla mycket diskussioner om man ska ha sex på första dejten och grejer, vissa tycker det är lösaktigt, vissa tycker det är en självklarhet. Men hur är det då med kyssar. Är det självklart eller är det också lösaktigt? Jag tycker båda kan vara okej, men de kan också vara mindre okej. Allt beror på situationen och omständigheterna.

Hade en vän som träffade en kille för några dagar sedan, hon hade berättat för honom att om hon skulle inleda ett förhållande skulle det gå långsamt. Fem minuter in på träffen var han i käften på henne. Ja! Det där gick ju långsamt... inte det minsta.

Personligen hade väl jag kanske pratat mer och låtit honom ta första steget till kyssen om det är så att han viljat gå långsamt fram. Eller sagt typ "Jag vill väldigt gärna kyssa dig, men jag väntar tills du vill". Speciellt med tanke på att "gå långsamt fram" kan betyda så mycket olika. För vissa kanske man kan kysssas första dejten och för andra kanske det inte går förrän vid tredje. Och kan man inte kommunicera vid dejtingstadiet så tror jag personligen inte att kommunikationen i det kommande förhållandet blir så bra. Men det är bara vad jag tror. Vad säger ni? När är det lagom tid för första kyssen?


Syster kommer att döda mig... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0