Boklista

Jag är himla sugen på att skriva upp den långa listan med böcker jag har som jag vill och ska läsa och med det ha som mål att läsa ut dessa under årets lopp. Risken då är att jag ser det som ett tvång att läsa dem och inte läser dem, eller ännu hellre - tvingar mig igenom dem och tycker att de är sämre än jag tyckt om jag bara spontanläst dem. Hmm, ett riktigt dilemma!

Just nu läser jag Bedragen av Katerina Janouch. Vet inte om jag berättat om den tidigare, men den handlar om barnmorskan Cecilia som lever ett lyckligt liv tillsammans med sin man och deras fyra gemensamma barn. Men en kväll kommer det en ung man som påstår att John, hennes man, är hans pappa. Detta vänder så klart upp och ner på hennes liv och man får veta hur hon tacklar det.

Jag har läst ungefär 150 av 400 sidor och nu börjar den bli lite seg. Men när jag väl lägger mig och läser den så är det svårt att släppa den. Ska ha läst klart den innan 3/2 har jag bestämt mig, då jag ska lämna tillbaka den och jag kan ju inte ta mer än en månad på mig att läsa ut en bok på 400 sidor liksom! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0