När man var liten då var man skiten...

...det vet jag! Eller ja. Lite grann kanske. Haha!

Men jag satt och funderade på det förut när jag skrev förra inläggetom vad jag och Tilda skulle göra idag. Tänk vad mycket lättare det var när man var liten egentligen? Då var en pinne ett svärd och träfet var draken man skulle slåss mot, några stolar kunde bli en bil och dockor var små barn som ma skyddade med sitt liv.

Idag dricker man kaffe och pratar.

Visstm,, jag förstår ju att vi mognar och tycker inte det är lika kul att leka med pinnar längre (eller... ;D), men det är så lite alternativ när man blir äldre. Enda som jag känner lite är att man kan "leka" det är när man ska ut och festa. Det är vår lek. Då får man vara hur barnslig som helst utan att det är några problem. Men aldrig att man sätter sig och leker med dockor.

När jag berättar för folk att jag fortfarande spelar sims, får jag ofta reaktioner som för att visa att jag är barnslig, jag brukar alltid säga "hur hade du reagerat om jag då fortfarande lekte med barbie?". Och vad är det som är så farligt med att ha kvar barnasinnet? Jag är så himlans sugen på att dra fram alla mina gamla babriedockor och se vad det var jag tyckte var så roligt för alla år sedan. Haha, det hade väl varit något?

Eller som på denna bild. Myggnätet jag hade på huvudet var mitt långa hår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0