Personligt brev

Hur sjutton börjar man ett personligt brev på ett bra sätt? Jag tror jag kan få ihop själv innehållet men början? hur bär jag mig åt? :O "Hej jag heter Anna och kan xyz". Nej, så kan man inte börja för det är inte intresseväckande. Vilket det ska vara. Fiction kan jag börja hur spännande som helst, men inte en formell ansökning så.

Har fått en mall från min jobbcoach och det börjar med "många tycker att det är svårt att skriva ansökningsbrev" - om det är! Någonstans hör jag en röst som säger "CV är en lista på vad du kan och har gjort och ett personligt brev är förklaringar av det". Vet itne var jag fått det från men jag har för mig att jag hört det. Jisses - jag behöver hjälp alltså..

Kommentarer
Postat av: Milla

Sv: Hehe det låter väl som en bra idé! När flyttar du hemifrån då? :)



Det där med att skriva personligt brev.. Avundas dig inte, det är svårt! Lycka till, du fixar det nog till slut! :) Ha en trevlig kväll!

2011-11-07 @ 21:20:29
URL: http://millamadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0