Dagens kock!

Idag var det jag som tog hand om middagen! Och jag var himla sugen på gryta. Men med tanke på att jag inet är någon bra fotograf tog jag ingen bild på det då det inte hade gett maten någon rättvisa. Det blev kycklinggryta med smak av apelsin och chili. Receptet kommer nedan :

Tll fem pers:
4 kycklingfiléer
6 dl matlagningsgrädde
En burk med paprik/chili crem fraiche
2 apelsiner (både skal och saft)
lite torkade tratisar
spenat efter smak.

Ser ut att vara en himla blanding. Och det var det. Mend et var en himla god blandnind och även min bror vågade smaka på det innan han hällde på massa chilisås. :P Detta serverades med ris då jag tycker att ris är godast till grytor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0