30-05-11, M Å N D A G

En vecka till tentan, tror ni jag har panik eller? Har kollat igenom exempeltentan en del och vissa delar känner inte speciellt svåra, jag och en tjej i klassen fick lätt över 50% rätt på de två första delarna när vi gick igenom dem, men de två sista... My GOD! Frågor som "Vilken funktion/betydelse har -a i samlades?" eller när jag ska förklara vad en grafisk och grammatisk mening/syntaktisk mening/meningsmakrsuntagm (vette fan och jag fick den sista rätt där men) är för något. Hade det räckt med att får riktigt bra på två delar och kanske mindre bra på de andra två hade jag inte varit lika penikslagen, men jag måste ha 50% rätt på alla delar för att få godkänt - dessutom måste jag ha liiiiite bättre på någon/några delar så jag får 65% rätt på hela tentan.

Jag vet inte vilken ålder ni som läsare har, kanske är det några som läser på högskolan/universitetet och tycker detta är lite - I don't know, men med tanke på att jag ändå ska hoppa av och är så oerhört skoltrött så är jag inte alls taggad på detta!

Take care ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0