27-05-11, F R E D A G

Den här helgen blir till att ta det lugnt! Var ju klar med uppsatsen i förrgår - men var tvungen att göra om en del igår för att vår lärare inte förklarat grundbegreppen (och det stod ingen speciellt bra förklaring i kurslitteraturen), så jag fick göra om. Vilket större delen av gårdagens eftermiddag bestod av.

Idag var jag och mamma på Ö&B för att köpa hem diverse produkter, bland annat fick jag köpt body butter (från derma V10) med mangodoft - heeeelt underbart! Sedan fick jag köpt barnolja, torrshampoo, hårfärg och lite annat sånt basic man behöver.

har suttit och kollat försäkringar nu ett tag. Kommer att behöva fixa egen försäkring när jag flyttar och så fort jag fyllt 20 faller jag ur en annan olycksförsäkring vi har i familjen. Det är en hel del att tänka på ändå och jag måste säga att jag är glad att mian föräldrar ändå försäkrat mig och mina syskon med tanke på hur hårda de blivit nu med vilka som får och inte får teckna försäkringar. Fick veta att det finns de försäkringsbolag som inte tecknar försäkringar (vad upprepat det blir) med personer som har någon form av diagnos (typ autism, adhd osv).

Vad fan är det som säger att personer med diagnoser är mindre människor för att de har en diagnos?

Fattar inte den logiken... blev lite arg när jag fick veta det. :P

Kommentarer
Postat av: Josefine

Körkort i sommar - oh yes!

2011-05-27 @ 17:15:28
URL: http://josfinee.blogg.se/
Postat av: MELI

sv: TACK, skönt att du är med mig! Uppskattar din kommentar! <3 KRAM

2011-05-27 @ 20:49:52
URL: http://mmeeli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0