18-05-11, O N S D A G

Idag måste jag verkligen plugga. Även om jag fortfarande känner mig väldigt krasslig, så har jag inte tid att bara ligga och ta igen mig. Det får jag göra mellan 8 och 12 juni - efter salstentan och innan intensivkursen. Tänk vad skönt det var på gymnasiet - man kunde lämna in hemuppgifter ett par dagar senare och ändå få godkänt. Inte för att jag utnyttjade det, men nu måste jag vänta till nästa termin för att få lämna in om jag inte lämnar in det nästa vecka. No pressure at all...

Har jag förresten skrivit att jag ska hoppa av? Vet inte om jag gjort det faktiskt. Men har jag det så får ni läsa det igen - jag ska hoppa av. Känner nu att lärare är inget yrke jag vill ha och då är det varken rätt mot mig eller mina i så fall kommande elever att fortsätta.

Fast nu när jag skriver det så kommer jag på att jag måste skrivit det med tanke på att jag har en hel kategori som jag skriver om min nästa "dröm". Haha - jag i ett nötskal. Men för att uppdatera där lite mer så står jag på samma ställe som när jag skrev till den kategorin sist. Ska fortfarande skicka ett mejl till Linnéuniversitetet angående den utbildningen jag hittat där - har bara inte fått gjort det än.

Där emot har jag nu mejlat min gamla chef angående sommarjobb i sommar, hoppas på att jag kan jobba där i år igen. Även om det jag fick göra inte alltid var jättekul, så var det ändå en stämmning som jag trivdes i, och får jag körkort i sommar (vilket jag måste få) så kanske det finns annat jag kan hjälpa till med också.

Jisses... det blev ett långt inlägg nu. Var inte alls menignen egentligen, men jag har en hel del jag behöver få ur mih och detta är bara en ytterst liten del av det. Hoppas ni inte avlider av att läsa. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0