Detta med reklam alltså. . .

Denna bild var de första jag stötte på när jag gick in på blogg.se nu. Tycker all reklam pekar på hur mycket bättre vi måste få det. Ska vi inte hitta en livskamrat (eller bara någon att leka lite med), ska vi gå ner i vik,t ska vi inte gå ner i vikt så ska vi se yngre ut, ska i inte se yngre ut så ska vi vara sexiga för atthitta en livskamrat... listan kan göras längre. Dessa reklamer säger helt enkelt att vi inte duger. Vi duger inte om vi är singlar, om vi är lite överviktiga eller om vi ser ut att vara 30 när vi är så gamla. Helst ska vi alla se ut som 25 åriga, gifta kvinnor med slanka kroppar. Vad är detta?

Självklart finns det liknande reklamer för killar, jag säger inte att det bara är tjejer som "utsätts" för detta, men eftersom jag själv är tjej så lägger jag märke till dessa reklamer. Det är inte konstigt att vi har (både killar som tjejer) så mycket press på oss att vara perfekta. Det är ju vad allt handlar om, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0