19-06-11, S Ö N D A G

Oj! Jag har haft så mycket mer att tänka på än bloggen den här veckan! Det är ett som är säkert. Har pluggat massa teori, hunnit fira min födelsedag tre gånger, firat pappa (som fyller idag), fick övningskört hemma idag. Det har helt enkelt varit full rulle.

Idag fick jag som sagt övningskört lite. Vi åkte upp till Daniel för att mäta det vi kallas Lill stugan. En liten stuga Svärmor har på trädgården där vi ska bosätta oss tills vi har hittat någonstans att bo. Och appropå hitta ngåonstans att bo. Det har blivit ändrade planer. Har viljat berätta för mina närmaste vänner innan jag berättat det här - jag och Daniel har bestämt oss för att inte flytta till Västervik. Vi kommer att stanna på den här sidan, men kommer inte stanna längre än nödvändigt i denna kommun. Troligen blir det att vi flyttar till Bergsjön, Angered eller något av de andra "problemområdena" (Jag menar inte att det bara är problem där, men det är vad många tycker) eftersom det är billigare att bo där och det är inte mitt i centrala stan. Vi har även pratat lite löst om att bo ut mot Ytterby. Men det får vi se. Vi ska i alla fall bygga ut den här lilla stugan på Svärmors trädgård och bo där ett tag.

Har ju varit på körskolan hela veckan. Det har gått riktigt bra! Min körlarare tycker jag är duktig på att köra, det kan jag, men jag är sämre på att läsa skyltar och vara uppmärksam på allt som händer runt omkring. Nu kanske inte Kungälv är det ultimata stället att börja övningsköra på, det är så mycket saker som händer överallt och samtidigt, men eftersom det är där jag kommer att köra upp är det ju jättebra att jag lär känna vägarna där och veta hur jag tar mig till olika ställen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0