17-07-11, S Ö N D A G

Läste en blogg här om dagen där det stod att sommaren var en bloggares bästa och värsta vän. Kan inte annat än hålla med! Dock är det inte av samma grunder som henne, men i alla fall. Nu när jag jobbar hinner jag inte göra så jättemycket roliga saker, innan jag fått min lön kan jag inte göra någonting som kostar pengar, innan jag fått mitt körkort kan jag inte åka vartsom helst utan att behöva tänka på när jag ska hem (det krävs ju även en bil för att kunna åka någonstans helt utan plan på hemkomsten).

Men det kommer. Allt sånt kommer snart! Längtar tilla jag klarat uppkörningen och jag kan söka jobb som kräver körkort. Ska jobba på Traversservide i två veckor till, sedan får jag skaffa mig ett nytt jobb. Fruktar för att skriva in mig på arbetsförmedlnignen igen eftersom de var så homla otrevliga sist gång. Men nu kan de fan inte säga att jag inte har någon arbetserfarenhet!

Jag längtar tills vi får lillstgan klar så jag och Daniel kan flytta dit och börja på vårt eget liv. Även om det kommer vara på svärmors trädgård så kommer det inte vara så att man lever på henne, utan vi får klara oss på egen inkomst och laga vår egen mat och ja... ni vet. Jag vill komma ifrån detta med att leva på alla andra. Och jag känner mig faktiskt redo att lämna fågelbot nu.

Nu ska jag kolla på Merlin lite innan jag går och lägger mig. Ska ju upp i morgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0