Otrohet

Jag Älskar felsms.com, det är roligt, pinsamt, makalöst, klantigt... ja. Det är otroligt helt enkelt. Men någonting jag avskyr, det är inte bara när det uppenbarar sig där, utan över huvud taget, är otrohet. Jag har aldrig blivit utsatt för det (vad jag vet) och har aldrig varit otrogen själv. Men jag förstår inte hur man kan göra så mot en annan människa, och speciellt inte en person som man säger sig älska

Läste ett felsms nyligen där en kvinna berättar att hon precis haft ett bråk med sin man för att han anklagare henne för att vara otrogen då han var väldigt svarsjuk av sig. Såhär såg det ut:


Till: Min man
Sms: Jag kommer över till dig om ett tag. Vi har bråkat hemma. Har är så svart sjuk så att man blir galen. Han tror att jag ligger med alla. Fast det är bara dig :P  Tänk om han visste.
Svar: Ok. Nu vet jag.

Förklaring: Min man var jobbig som 17 där när han misstänkte att jag var otrogen hela tiden. Ja jag hade en älskare men den visste han inte om så den misstänkte han aldrig. Men det var jobbigt och leva med honom. Kanske därför jag var otrogen. Men det tänkte han aldrig på. Han kunde bara tänka på sig själv.

Jag tycker såhär: Har man problem i sitt förhållande så ta tag i det! Gå inte till någon annan förrän man har tagit slut på sitt pågående förhållande. Fine, får man känslor för någon annan under tiden man har ett förhållande så kan man inte rå för känslorna - men man kan rå för sina handlingar! Blir så himla arg och ledsen när jag läser felsms om otrohet.

Det är roligt när någon skickat ett porrigt sms till sina föräldrar som var menat till sin partner eller när tonåringar (fan vad gammal jag låter) skickar sms om sitt alkoholdrickande till föräldrarna. Men inte fan är det kul att läsa hur någon fått redan på att han/hon blivit bedragen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0