Books

Nej fy! Hjärnan är alldeles för geggig för att kunna koncentrera mig på en bok jag inte är intresserad av. Hatar när man får böcker man måste läsa. Det tappar lusten helt och hållet. Och det är en av anledningarna till varför jag kommit fram till att svensklärare inte är något för mig. Jag skulle aldrig kunna tvinga en elev att läsa någonting han eller hon verkligen inte vill. Och nu när det pratas om att man ska ha en lista på de böcker eleverna ska läsa kommer ännu färre ungdomar vilja läsa.

Jag har börjat på en lista med böcker jag måste läsa  men det är böcker jag vill läsa. Vet att det finns otroligt mycket fler böcker än de jag skrivit upp, men kommer inte på några fler just nu. Hehe.

Just nu under bokrean vore det ju ett perfekt tillfälle att köpa massa böcker man vill ha. Men jag måste säga att jag hellre lånar böcker. De böcker jag kan tänka mig köpa skulle nog vara receptböcker, eller serier. En bokserie jag vill ha är Jan Guillous Arn-böcker, Härskarringentriologin, Läckbergs böcker. Typ. Sen hade det ju inte sett helt fel ut att ha ett hyllplan med chick-lit med. Får väl se vad som händer i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0