Blöt natt

Det har hittills varit en väldigt blöt natt. Tårarna har rummit i floder och papper har gått åt att torka näsan med. Det har lugnat ner sig en del nu, men tårarna kommer ändå. Har tänkt mycket nu. Men inte blivit så mycket klokare för det. Jag har dock kommit fram till en sak - jag ska börja skriva upp de positiva sakerna som händer under dagarna. Inte här, utan i en egen bok bara för mig. Men det är för att jag ska kunna gå tillbaka och se på allt bra när jag är som jag är nu. Ska börja med det imorgon och ha med mig ett litet häfte där jag ska skriva positiva saker. Kanske be någon skriva någonting positivt om mig själv så jag kan se det. Låter egocentrerat. Men jag behöver ta hand om mig själv. Och det var mitt "nyårslöfte" - att tänka på mig själv mer.

Vissa kanske tycker att jag tänker mycket på mig själv redan. Men det håller jag inte med om. Jag har alltid satt alla andra i rummet före, och så är det fortfarande. Men det märks inte lika tydligt antagligen.

Be positive!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0