Att det ska vara så kallt

Sitter just nu med dubbla strumpor, byxor, stickad tröja och en filt runt mig. Ändå fryser jag! Usch vad jag inte tycker om kyla! Vill ha sommar, sol och värme nu! Hade inte tackat nej till en resa till något varmt ställe nu. Eller att ligga i sängen under täcket en hel dag hade jag inte heller tackat nej till.

Men inte har man tid med det när man pluggar på universitetet inte! Nej här ska det pluggas och läsas för hela slanten. Pust. Men jag har läst ut en bok till den här veckan i alla fall. En grafisk roman. För er som inte vet vad det är så är det typ en serietidning fast för "vuxna". Så här står det på wikipedia:

"Serieroman eller grafisk roman, efter eng. graphic novel (se även franskans roman graphique och romans de la bande dessinée), är en längre tecknad serie i bokform. Jämfört med andra tecknade serier är berättelserna ofta mer komplexa samt riktar sig till mer mogna läsare. En serieroman kan också vara en novellsamling, eller en samling med tidigare utgivna serietidningar återutgivna i en enda volym."

Så den gick väldigt snabbt att läsa. Men inte alls min typ av bok. Handlingen var konstig och hela upplägget av att läsa en så lång seriestripp är inte alls jag. Men nu har jag gett det en chans i alla fall! Det skulle ju kunna vara någonting att tänka på till nästa VFU-uppgift. Ska ut nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0