Mitt nattliga nattbabbel ;)

Har legat och tänkt ett tag nu på detta med min arbetsterapeutskariär... och jag har ändrat mig. Nej skämt och sido! Det har jag inte alls. :P Men jag har börjat kolla på skolor och så. Självklart vill jag i första hand plugga inne i stan så det inte blir en sån himla stor omställning, men kommer jag inte in där, vad gör jag då? Har kollat lite både på Högskolan i Jönköping Linköpings Universitet, men även kollat lite på Karolinska Institutet uppe i huvudstaden. Det sistnämnda motar en del så jag inte känner att det är en stan jag vill bo i, men det skiljer sig 1,1 poäng mellan KI (16,0) och GU (17,1) i antagningspoäng VT11, så det är liiiite skillnad! Medan till Högskolan i Jönköping hade 14,0 och Linköpings Universitet hade 16,1.

Jag tycker inte om att skryta med att jag hade bra betyg i skolan, för jag vet att det är många som inte haft så lätt som jag och det finns dem vars lärare verkligen inte gett dem bra betyg. Men pga att jag har två ynka G i slutbetyg från gymnasiet så drar det ner mitt snitt till 16,7 poäng, vilket gör att det är 0,4 päng som fattas för att komma in på GU. Men, men, jag får prata lite med folk i min närhet, rådfråga dem och bestämma hem en atalog från respektive skola och se vad jag kommer fram till. En sak är säker i alla fall - och det är att jag ska bli arbetsterapeut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0