"Straff" för barn

Det låter kanske lite starkt det som står i rubriken, men så starkt är det inte.

När jag var liten och gjorde någonting som jag inte fick sa min mamma till mig att gå in på rummet tills jag kunde uppföra mig. När våra föräldrar var små var det säkerligen inte ovanligt att de fick sig en smäll när de var olydiga. Kollar man på program som "supernanny" pratar de om "time out".

Idag nrä jag satt på bussen hörde jag någonting jag inte ens tänkt mig att jag någon gång skulle få höra:

Det var en irriterad mamma som sa till sin dotter på fem år:
Sköter du sig inte så skriver jag in det på din facebooksida.

Jag menar hallå? Fine att många använder facebook till mycket... men att "straffa" sina barn via facebook... jisses alltså. Det trodde jag verkligen inte.

Kommentarer
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville bara säga Hej

2011-08-18 @ 09:21:03
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Helena

absolut, lägger till dig på bloglovin så jag inte missar några inlägg

2011-08-18 @ 19:48:53
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0