Kortare än utsatt

Mötet med arbetsförmedlingen blev kortare än vad som var utsatt i planeringen, så jag åkte hem innan vi ska ut och köra. :)

Har tänkt blogga om middagen jag gjorde i söndags, tog bild på den färdiga rätten men efter att jag lagt upp den på facebook försvann den från telefonen. Så det fick bli att printscreena och ha sig.

Middagen i söndags bestod av citron- och gräslöksfyllda kycklingfiléer med ris och sås med samma smak som fyllningen! Heeeelt udnerbart gott blev det! :)



För fem personer behöver du:
5 kycklingfiléer
saft från 1 citron
2-3 baconskivor per kyckling
(Fyllning)
300 gram philadephia ost med gräslökssmak
En näve färsk gräslök (efter smak)
drygt en ½ msk dragon
saft från 1 citron
salt
  • Börja med att skära kycklingfiléerna på mitten, inte helt igenom då du ska vika tillbaka dem sen (i det receptet jag följde skulle man banka filéerna men jag tror det blir lättare om man skär dem.) Pensla dem sedan med citronsaft (du behöver inte all saft för penslingen)
  • Blanda sedan fyllningen och häll i citronsaften som blev över efter penslingen.

  • Lägg i fyllning i varje kycklingfilé och linda in dem med bacon. Antalet bacon varierar efter filéernas storlek. Jag hade 2 eller 3 st. Bryn kycklingfiléerna innan du lägger dem i en ungsform.

  • Resterande fyllning häller du runt kycklingen för att få den goda såsen.

  • Stek kycklingen i mitten av ugnen på 175° i 30-35 minuter.

  • Servera med ris och grönsaker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0