28-08-11, S Ö N D A G

Av någon anledning har jag inte kunnat komma in på bloggen på hela helgen (den blev väl överbloggad sist, haha xD). Men idag är jag tillbaka! Får se hur mycket blogg det blir i alla fall, kanske hittar jag på någonting lite senare eller så, vi får se.

Middagen i fredags blev lyckad! Min risotto var uppskattad och till och med jag åt det uppvärmt dagen efter! Då är det bra betyg, även på min mat. Fick ingen bild på det, men alla vet väl hur risotto ser ut?

Igår försökta jag mig på att göra citronsorbet. Det gick jättebra och smakade wonderful, men av någon outgrundlig anledning ville sotbeten lära sig flyga... Jag skulle ta ut den, visa mig syster och låta henne känna den goda doften av citron, men på vägen in i rummet faller dne i golvet. Mycket dumt, mycket dumt! Så det var stelnad sorbet i större delen av hennes rum och ja... det blev inte mycket av den.

Istället gjorde jag hallonsorbet på kvällen och har inte rört den sedan den ställdes i frysen! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0