Är det bara jag som är dum eller...?

Jag håller just nu på att kolla igenom lite kurslitteratur inför den kommande veckan. Ska läsa (om jag fattar det rätt) två (låååååååånga) kapitel ur boken Att finna balanser av Lars-Åke Kernell och tre läroplaner till nästa vecka. Läroplanerna är lätta att fatta vad man ska läsa - allihop och allt! Men i boken är det inte lika självklart.

Nu är dock nästa veckas läsning kanske inte det bästa exemplet, för en gångs skulle så hintar det lite om vad man ska läsa, men tidigare veckor. Vi ska till exempel läsa Elevens värld av Gunn Imsen, på läseguiden vi fått står det att vi ska läsa sidorna 15-59 och 199-333. Men när vi sedan ska ha läst någonting speciellt så står det inte ens vad det ska handla om.

Jag känner mig så himla korkad när alla andra (eller det låter så på dem i alla fall) i min seminariegrupp har läst, vissa träffas till och med i basgrupperna för att diskutera det som vi ska ha läst... Men någon gång kanske jag kommer in i det. Det hoppas jag i alla fall. Har ju fem år på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0