Detta med serier...

Vissa serier gör en som betsatt och andra klarar man knappt av att höra talas om. Men två saker vad gäller serier som jag stör mig på är:

1. När dom gör försvenskningar av amerikanska serier. Okej, vissa serier eller reality shows som är hyfsade tycker jag är typ talang eller idol. Men den svenska versionen av Biggest loser tycker jag bara är löjligt. Jag kan inte riktigt förklara varför, men jag tycker det är helt onödigt helt enkelt.

2. När man tar bort avsnitt eller inte visar hela säsongen. Vet inte om man gjort det med fler serier än den jag har i tankarna, men aaaah, vad jag stör mig på det!

Som ni vet har jag börjat se på Sailor Moon igen. Det går sakta men säkert framåt. Är på femte avsnittet. Tanken var att jag skulle spela lite sims och samtidigt se på ett avsnitt, men eftersom jag inte förstår japanska (Va, gör du inte? :O) Haha, så tänkte jag ta det på engelska. Men när jag märkte att sims krånglade bytte jag till det japanska i stället, varpå jag märker att det femte japanska avsnittet inte alls är det samma som det engelska.

Varför har de ändrat så? Jag vet att i de svenska avsnitten har man tagit bort en del av avsnitten för att de har varit för våldsamma, och sedan för att TV 4 (som var först med at visa det) tyckte att det var en för stor flopp. De visade bara en del ur de två första säsongerna, tror jag att det är. Men nu blir det att jag ska se alla avsnitten i alla säsongerna! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0