Dåligt väder blev bättre

När jag kom ut från Pedagogen i eftermiddags, efter opponeringsseminariet var det klarblå himmel. Blev ingen skjuts hem, men jag är inte ledsen för det. Anledningen till varför det inte blev så är jag förståss ledsen över, eller hur ska man säga? Det är inte min sak att gå ut till hela världen om det egentligen, så det är klart ni inte kan berätta om ledsen är rätt ord. Men skit samma.  Hehe.

Opponeringen gick i alla fall bra. Fick egentligen ingenting negativt, skulle skriva lite till i inledningen bara, sedan var allt annat positivt. Känns bra ändå! Kom på att jag inte berättat vad varken gestaltningen eller uppsatsen handlar om. Uppsatsen handlar om lärarnas negativa inställning till eleverna, och hur den påverkar lärandet. Och gestaltningen handlar om olikheter, kortfattat då.

Det känns bra med den här kursen. Kommer i alla fall få godkänt. Och det är allt jag kräver av mig själv nu mera. Varför ska jag ha VG och MVG i detta, det används inte senare i alla fall. Så G, det räcler. Har aldrig varit nöjd med ett G tidigare, men å andra sidan har det krävst betyg för att komma in på gymnasiet, det har krävts bra betyg för att komma in på Universitetet. Det är ju inte så att mina framtida arbetsgivare bara kommer att anställa mig för att jag har högsta betyg i de kurser jag läste på lärarprogrammet.

Ikväll blir första kvällen på en och en halv vecka som jag sover ensam. Känns jobbigt, men samtidigt bör jag vänja av mig. Snart åker D tillbaka till Västervik och då kommer det bli måga ensamma nätter.

Ska visa en bild på min docka som jag gjort, Punkaren Petra, hon skulle haft tuppkam, men garnet ville inte stå även om jag hade gojs i. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0