14-10-10, S Ö N D A G

Just nu är det många tankar som snurrar. Tankar om livet. Har precis börjat läsa en bok som heter Jag vill inte dö jag vill bara inte leva som är skriven av Ann Heberlein. Hon skriver om sig själv och hur hon hanterar vardagen med ständig ångest och viljan att inte leva längre, hon lider av en psykisk sjukdom som heter bipolär typ 2. Och det är så jag känner många gånger, jag har dock inte alls samma sorts ångest som hon beskriver att hon har och definitivt inte den sjukdomen.

Men många gånger vill jag inte leva. Och det var därför jag avslutade min förra blogg. Det kändes som att det kom alldeles för mycket av oviljan till livet i den. Men aldrig att jag någonsin skulle våga eller vilja ta livet av mig. Aldrig!

En annan sak som jag funderat på är om jag ska öppna upp mig lite, berätta mer om mig själv och min bakgrund. Varför jag är som jag är liksom. Frågan är om ni skulle orka läsa, frågan är om ni skulle tycka synd om mig (vilket jag inte är ute efter) eller om ni kommer tänka att jag bara är ute efter uppmärksamhet. Jag vet inte, ni får avgöra. Vill ni veta mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0