11-10-10, M Å N D A G

Idag var det riktigt trevligt på VFU'n måste jag säga! :) Visst var sista SO-lektionen lite seg i början, men när vi mot slutet började se på en film, kommer dock inte ihåg vad den hette. Vi fick bege oss lite tidigare då jag bestämde mig för att uppsöka läkare angående mitt svimmande.

Sagt och gjort, mötte D utanför vårdcentralen som lovat att följa med. Och väl inne behövde vi inte sitta och vänta speciellt länge. Jag förklarade hur det låg till, D sköt in med några kommentarer (som hur länge jag varit medvetslös och liknande). Det enda läkarn gör är att ta mitt blodtryck (som han inte gjorde ordentligt) och lyssnade på hjärtat. Han frågade huruvida jag kissat/bajsa på mig när jag svimmat eller om jag bitit mig i tungan. Sedan gjorde han ingenting mer. Dessutom sa han att jag hade lågt blodtryck, 110/60 har jag alltid haft och varje gång jag mätt det fått höra att det är normalt. Han rådde mig i alla fall att minska på kaffet (jo, för jag dricker ju så mycket), lägga mig och hålla benen högt och hålla andan när jag kände mig svimmfärdig.

Det är ju måndag, och varje måndag tränar jag basjympa. Men inte ens genom halva uppvärmningen kände jag hur det började snurra. Gjorde som farbror doktorn sa: la mig med benen högt och höll andan. Men inte hjälpte det. Visst jag svimmade inte, men det snurrade som bara den! Mamma och pappa blev oroliga, det kom en ledare och frågade vad som hänt och vi förklarade. När jag sedan berättade att han sagt att jag haft lågt blodtryck bara hon skrattade.

Men sedan åkte vi hem, mamma och pappa blev som sagt oroliga, hemma la jag mig direkt i sängen (för att det snurrade), sedan gav jag mig ut på altanen för at få frisk luft. Och efter det gick jag in till lillebror och D som kollade på film - där jag svimmar. Så nu är det bestämt att jag imorgon ska åka till en annan vårdcentral och göra en riktig undersökning och dessutom skriva in mig där istället. För vårdcentralen här har fått mycket kritik... Får jag veta nu.

Hoppas verkligen det blir bättre. Orkar inte ha det såhär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0