Hur ska jag hinna?

Idag har det varit en stressig dag. Den började stressigt och kommer att sluta stressigt. Inte bra! Det började med att vi försov oss! D skulle vara på sjukan klockan 9 och jag skulle vara i skolan samma tid. Jag vaknade av ett sms från en i min basgrupp, "God morgon! Vilken tid skulle vi ses? Va det 9?". Gissa när det kom? Jo, klockan 9:01. Det var bara att väcka D och berätta som det var. Snäll som han och han mamma är (älskade svärmor) så skjutsade de mig till närmaste busstation, eftersom de bor ute i kommunens "bush", ute i skogen, så går inte bussarna så ofta där.

Väl i skolan (en och en halvtimme sen) är det inte så farligt. Allt tar sin tid, vi hann öva några gånger och redovisningen gick riktigt bra. Folket i klassen tyckte det var roligt och vi fick fram det vi ville. Sedan var det bara att ta sig hemåt. Bussen 16:34 satt inte helt fel tänkte jag. När jag två timmar senare inte kommit hem än. Det ska ta 30 minuter att komma hem. Så det var bara att be mamma hämta mig, åka hem och byta om för att sedan bege sig till passet.

Nu är jag äntligen hemma och har precis ätit. Men inte stoppar det där. Måste åka och ladda på mig busskort för det gick ut idag. Vilket jag inte tänkte på förrän på bussen hem. När jag sedan kommer hem igen ska jag plocka undan alla kläder som är på rummet och kolla på desperata husfruar. Hjälp! Det är ett under att jag inte däckar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0