Dag 7 – Min bästa vän

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev senaste utmaningen, men det har varit mycket att göra som jag berättade igår. Därför börjar jag på dag 7 idag.

Jag känner en hel del människor, och det finns lite olika sätt att "grupera" dem. Det finns bekanta, kompisar, vänner och sedan nära vänner. Och nu ska jag alltså berätta om min bästa vän. Kan redan nu säga att jag inte bara har en bästa vän, utan det finns en lite skara bland mina vänner som räknas som de bästa. Men jag har valt att berätta om den person jag känt längst och umgåts med flitigast under alla dessa år. Eftersom jag flyttade från Partille när jag var väldigt ung så var det svårt att hålla kontakten med dem där borta, och med tanke på mobbingen så ville ingen vara med mig.

Men det finns en, en tjej jag träffade på ett disco som 9:orna höll i cafeterian när i var 11 år. Jag var med en kompis från innebandyn (jag gick i innabenady i 8 år) så presenterade hon mig för en av hennes kompisar. En blond tjej som just då var jätteledsen för att någta killar hade kallat henne massa elaka saker. Snäll som jag var då tröstade jag henne och sa att hon inte skulle lyssna på dem. Det var så jag träffade Fiia.

Vi umgicks inte så ofta då för vi gick på olika skolor, men sedan när vi började högstadiet hamnade vi i samma klass och började träffas mer. Det finns nog ingen som jag skrattat med så mycket som jag gjort med Fiia under alla år. Och trots att vi haft långa perioder då vi inte varit med varandra så har vi alltid hittat tillbaka till varandra.

Jag älskar dig Fiia, du är den jämnåriga syster jag aldrig fick. Utan dig hade jag inte stått här idag!

Blondies VS Brownies






Kommentarer
Postat av: Thomas

haha gött är det

2010-11-27 @ 15:22:01
Postat av: Fiia

Aaaw söt du är ! jätte sött skrivet verkligen! ett knasigt sätt vi träffades på men ändå så himla gulligt :)



jag älskar dig tjejen<3

2010-11-27 @ 20:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0