Dag 5 – Vad är kärlek

Det är en väldigt bra fråga! Jag undrar om jag egentligen vet det själv. Men kärlek som man har till sina syskon, till sina föräldra, vänner och sin partner är helt skilda saker. Kärlek är det, men det är ändå olika. Det är själva kärleken som är svår att beskriva och nu har jag suttit här i säkerligen 20 minuter och försökt.

En sak som jag tycker är kärlek är uppoffringar. Inte det att man ska viga hela sitt liv för en person eller ge upp  sin största dröm för att kärleken till sina föräldrar är större, men de här småskerna. Kanske tycker man om en viss sorts godis, så träffar man någon som är alergisk mot det, eller så kanske man har en kompis som inte tål lukten av kaffe - vem har sagt att jag bara måste dricka kaffe när jag är med honom eller henne. Men detta gäller också båda parterna. Det är inte jag som ska uppoffra saker i en vänskap, ett förhållande eller i familjen. Det måste komma från båda håll. Att göra det av kärlek är inte någonting negativt.

Det är nog så mycket jag kan säga om det. Jag brukar vara bra på att skriva och ordbajsa, men när det gäller kärlek - jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det. Detta är bara en sak som jag anser att det är, men det finns självklart flera saker som spelar roll när det gäller kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0