Dag 3 – Mina föräldrar

Min mamma heter Solla och min pappa heter, som ni kanske förstår på mitt efternamna, Jens. Ingen av dem är helt svensk då min pappa är halvdansk och hlvsvensk och min mamma är helt isländsk, detta gör mig till andra och tredje generationens invandrare. De träffades då mamma var och hälsade på sin faster här i Sverige och mamma ville ha honom direkt.

Trots mobbingen så har jag haft en trygg uppväxt på hemmafronten, jag har alltid kunnat vända mig både till min mamma och min pappa om jag haft problem och de har verkligen gjort allt i sin makt för att mobbingen skulle ta slut.

Jag vet inte exakt när de träffades, men det var någon gång under sent 80-tal. Där emot vet jag att det var snabba puckar, kort efter att de träffades (hur kort vet jag inte) förlovade de sig, ett år senare gifte de sig och ett halvår efter det kom jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0