Dag 1 – Presentera mig själv



How should I begin?
Jag föddes 14 juni år 1991, vilket gör att jag nu är 19 år gammal. Mina första sju år i livet tillbringade jag i Partille, jag gick på Vallhamra skolan och trivdes bra. Jag hade mänga vänner och livet lekte, både bildligt och bokstavligt. Min bästa kompis, Frida, och jag lekte så ofta vi kunde, men eftersom min mamma inte jobbade och båda hennes föräldrar gjorde det blev det mest på helger. Men som sagt, detta var de första sju åren.

Sommaren jag fyllde sju flyttade min familj till en kommun som heter Ale, för min faster bodde här och det var en kommun hon trivdes i. Allt började bra, jag fick en kompis, vi kan kalla henne Sandra, vi kom bra överens och allt - tills att skolan började. Allt började gå utför. Och det är typ så mycket jag kan berätta. Det var då folk började mobba mig och detta pågick under hela grundskole tiden. Kommer inte ihåg så mycket förutom massa hemskheter. Och det är ingenting jag tycker att ni behöver veta. Som sagt, bara massa hemskheter.

Just nu är jag lärarstudent vid Göteborgs Universitet, och det går bra! Jag är inte helt säker på om detta är helt rätt för mig, men tills jag inte har någonting bättre för mig så duger det alldeles utmärkt. Sedan nio månaer tillbaka har jag varit tillsammans med en underbar kille, en kille som jag träffade i högstadet. Vi förlovade oss i förrgår och jag är hur lycklig som helst!

Jag tror ganska bestämt att mina vänner skulle prata om mig som en glad, pratig och snäll tjej. Kan nog ta mycket plats eftersom jag gillar uppmärksamhet och tar all sådan jag kan få. Hehe. Det var en tjej i min kurs som pratade om oss "91:or" som smarta där hon även räknade in mig, jag vet inte om jag kan kalla mig smart, men har en del onödig information lagrat innanför pannbenet.

En bild jag gjorde till D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0